Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie over welke cookies, lees hier.
Accepteren
3d afbeeldingen en animaties
06 - 33 97 47 30
info@invormatie.nl
Terug
Home
Blogs over 3d
Heb je het wel eens op z’n kop bekeken?

Heb je het wel eens op z’n kop bekeken?

Okee, we beginnen eens met een klein oefeningetje. Pak eens een leeg kopje. Zet het voor je op tafel en bestudeer het grondig. Wat zie je? Welke vorm heeft het? Hoe valt het licht er op? Welke textuur heeft de buitenkant, is het anders dan de binnenkant?

Zet hetzelfde kopje nu op de kop en zet het op dezelfde plek voor je. Bestudeer het nu opnieuw. Gek he, het is ineens een heel ander ding geworden. De bovenkant is dicht, het licht valt er anders op en je herkent het misschien niet eens direct meer als een kopje.

Dit vind ik als ontwerper fascinerend. Elke vorm wordt anders als je het vanuit een andere hoek bekijkt. (Ik weet nog van de kunstacademie dat de afdeling illustratie een jaar lang dezelfde blikopener moesten tekenen, zoekend naar interessante composities.) Dat vind ik het mooie aan 3d. Ik ga het je laten zien in deze blog.

Als je een 3d-ontwerp maakt, begin je meestal met een basisvorm. Een vierkant. Of een cirkel. Dat ga je uitbouwen, modelleren en combineren. Een simpel huis is dus een vierkant met een piramide.

 

Het mooie van de software die ik gebruik is dat je dit huis eenvoudig vanuit een heel andere hoek kunt bekijken. Je hebt het huis van de voorkant gezien, met een deur en een raam. Verplaats ik de camera, heb ik ineens een ander beeld.

 

Je kunt het huis eenvoudig ook laten zweven:

 

Laat dit eens op je inwerken. Alles wat jouw fantasie kan bedenken, kan gemaakt worden in deze software. Wellicht denk je: cool Marcus, maar wat heb ík er aan? Dat ga ik je vertellen.

Hoe je hiermee verschillende marketingdoelstellingen kunt dienen

Elke campagne dient een ander doel. Stel, je wilt uitleggen hoe jouw product (of machine) werkt. Je kunt nu niet alleen het product laten zien, maar je kunt het vanuit verschillende perspectieven laten zien. 

 

Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld een webwinkel. Je koopt online zelden iets op basis van 1 afbeelding. Je wilt het product van verschillende kanten, maar ook van dichtbij en ver weg bekijken.

 

Je kunt je kijker iets laten begrijpen, verwonderen, inspireren… de mogelijkheden zijn eindeloos!

Een andere toepassing. Je hebt een nieuw product, maar bent nog niet helemaal uit welke verpakking het best werkt. In 3D laat je beide verpakkingen ontwerpen en vervolgens zet je een A/B test uit met een advertisingcampagne. De best scorende verpakking wordt jouw nieuwe fysieke verpakking!

Okee, nog eentje dan. Ken je de productlanceringen van Apple? Je ziet eerst een detail. Het licht op en glimt. Dan volgt er een iets grotere view van het product. Enfin, kijk zelf maar. Is de animatie hieronder niet te zien, klik hier dan

Ik wordt blij van de mogelijkheden die je met 3d kan. Beelden genereren die verwonderen. Nieuwsgierig? Ik laat het je graag eens real life zien. Kom eens langs voor een kop koffie! Contactformulier.

Terug
Bekijk ook eens
Bekijk mijn portfolio
Portfolio
Top