Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie over welke cookies, lees hier.
Accepteren
3d afbeeldingen en animaties
06 - 33 97 47 30
info@invormatie.nl
Terug
Home
Blogs over 3d
Nederlands bekendste 3d-karakter: het Bol.com-mannetje

Nederlands bekendste 3d-karakter: het Bol.com-mannetje

Bij de ene persoon voel je je meer thuis dan bij de ander. Je weet vaak niet zo goed waarom. Uit de wereld van de psychologie weten we dat mensen met een herkenbaar karakter aantrekkelijker zijn.

Geen grijze muizen dus. Zo werkt het ook met merken. Als je als organisatie wilt bouwen aan een sterk merk, heb je een herkenbaar gezicht nodig. Een 3d-karakter is in zo’n geval een handige, duurzame en creatieve oplossing.

Het Bol.com-mannetje is een van de bekendste 3d-karakters. Wie kent ‘m niet? Het olijke karakter is vriendelijk, no-nonsense en heeft Bol.com jarenlang geholpen om de drempel naar online winkelen te verlagen. Met succes: de winkel groeide, mede dankzij het karakter, uit tot een van de grootste online concerns van ons land.

Waarom een 3d-karakter?

Er zijn verschillende redenen om een 3d-karakter in te zetten voor jouw merk. Een karakter helpt bijvoorbeeld bij organisaties die veel te maken hebben met situaties die om anonimiteit vragen. Denk maar eens aan speciaal onderwijsscholen of zorginstellingen. Het ligt te gevoelig om ‘echte’ mensen te gebruiken in hun campagnes.

Karakters zijn bovendien altijd beschikbaar, veranderen niet van uiterlijk - als jij dat niet wilt - en kunnen in elke situatie geplaatst worden. Wanneer je consequent een karakter inzet, gaat het jouw verhaal dragen. Het vertelt wat jij wilt, op de manier die jij gekozen hebt. Het neemt de klant mee in jouw verhaal.

 

Niet altijd een mens

Een karakter hoeft trouwens niet altijd een menselijk poppetje te zijn. Wat dacht je van de lamp van Pixar? Of de muis van de Julianatoren? Het kan net zo goed een ding zijn, of een dier:

Hoe komt zo'n karakter tot leven?

Misschien denk je, leuk, maar is een karakter wel geschikt voor mijn bedrijf. En zo ja, hoe kom je tot het juiste karakter? Voor deze en andere vragen kunnen we eens een afspraak maken. Hieronder alvast in het kort mijn werkwijze:

In een gesprek zal ik samen met je ontdekken of een karakter een meerwaarde kan zijn voor je bedrijf of organisatie. Mocht dat wel het geval zijn, dan zullen we bepalen wat voor een type karakter het zal moeten worden. Moet het menselijk zijn, of juist een verpersoonlijkt object? Hoe is de mimiek? Hoe ziet ‘ie er uit? Welke kleding draagt het? Hoe beweegt het? Je wilt dat het karakter zowel stilstaand als afbeelding te gebruiken is, als bewegend in een animatie. 

Van daaruit ga ik schetsen. Eerst ruw en op papier, daarna steeds verder in details in 3d.

Nieuwsgierig geworden?
Neem gerust eens contact met mij op! En ontdek zelf of een 3d-karakter wat voor je is.

 

Terug
Bekijk ook eens
Bekijk mijn portfolio
Portfolio
Top